Mooi nieuws voor Veendam! We hebben goed naar jullie zorgen geluisterd over het vele onkruid in onze gemeente. In de raadsvergadering 8 juni 2024 hebben GemeenteBelangen Veendam, samen met onze coalitiepartners PvdA en VVD, een amendement ingediend en het probleem aangepakt.

Wat betekent dit voor de Veendammers?

• Financiële ruimte: Dankzij een positief resultaat in de jaarrekening van 2023 kunnen we de komende drie jaar extra investeren.
  • Onkruidbestrijding: Jaarlijks investeren we tot €300.000 extra om onkruid op verhardingen effectief te bestrijden zonder chemische middelen. Let op: het oude onderhoudsniveau met chemische bestrijding bereiken we niet meer; het groenonderhoud is informeler om kosten te beheersen en ecologie meer ruimte te geven. Dat is soms wel even wennen.
  • Onderhoud van waterwegen: We besteden €100.000 per jaar om ervoor te zorgen dat onze waterpartijen schoon en goed toegankelijk blijven.
  • Versterking van jongerenwerk: Met een investering van maximaal €300.000 verspreid over drie jaar, zullen programma’s zoals Break jongeren betrekken bij positieve activiteiten, hun sociale vaardigheden versterken, zelfvertrouwen opbouwen en hen voorbereiden op volwassenheid. Dit draagt niet alleen bij aan hun persoonlijke ontwikkeling, maar ook aan een veiligere en levendigere gemeenschap voor ons allemaal.