Robert de Jonge, fractievoorzitter van GemeenteBelangen Veendam, heeft tijdens de gemeenteraadsvergadering van 26 februari 2024 aandacht gevraagd voor de zorgelijke staat van onderhoud van diverse opvallende plekken in onze gemeente. Het gaat hierbij zowel om technische als esthetische kwaliteit. Denk aan het het herdenkingsbankje aan de Dominee Sannestraat, het “Lichtobject” aan de Parallelweg, het waterwerk aan de Blanksteinkade, de fleurfontein op het Aquaplein en het Ubbo Wilkensfontein. Verlichting werkt niet meer, er zijn zichtbare schades aan stenen en voegen, alles is sterk vervuild en onkruid groeit overvloedig rondom en zelfs op deze opmerkelijke plekken. GemeenteBelangen roept op tot beter onderhoud van deze plekken, zodat ze echt de aandacht trekken. Wethouder Bert Wierenga reageerde dat de gemeente al met een aantal zaken bezig is en dat er aandacht is voor deze zaak.