Ja alle begin is moeilijk in het nog prille nieuwjaar. Maar met enig doorzetten lukt het aardig. Op de foto jong schaatstalent die op de tijdelijke ijsbaan in het centrum de eerste streken op het ijs maakt.

En als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

Wat een prachtig begin van het jaar met een heuse mini elfstedentocht op de “”Veenlustplein-baan”. Een lang gekoesterde wens van GemeenteBelangen om in het centrum bij de eerdere renovatie van het Veenlustplein een plek te realiseren waar een ijsbaan aangelegd kan worden werd met de recente stevige vorst deze wens werkelijkheid. De Gemeentelijke Ijsmeesters hebben er voor gezorgd dat er op woensdag 10 januari daadwerkelijk geschaatst kon worden. De organisatie van een mini-elfstedentocht door “Veendam Beweegt” stond als een huis en smaakt naar meer. Een dikke pluim op de hoed voor deze organisatie.

Als alle zaken in dit jaar zo “gladjes” verlopen als het realiseren van dit prachtige ijsbaantje dan kunnen we nog veel verwachten.