“Geweldig nieuws voor Veendam! De gemeente heeft van het Rijk een subsidie ontvangen voor drie belangrijke woningbouwprojecten. Deze Startbouwimpuls, speciaal voor projecten die vastliepen door economische veranderingen zoals stijgende rente en bouwkosten, is een enorme steun.

Dankzij deze subsidie krijgen we groen licht voor de realisatie van in totaal 59 woningen in Veendam. Wethouder Henk Jan Schmaal is verheugd met deze bijdrage vanuit het Rijk: “Deze projecten stonden klaar om van start te gaan maar kwamen vast te zitten door omstandigheden. Met deze subsidie kunnen we ze nieuw leven inblazen en voortgang boeken in de woningbouw.”

In lijn met de Woondeal zullen er in Veendam minstens 830 woningen worden gebouwd tot 2030. De Rijkssubsidie van €737.500,00 is toegewezen aan drie specifieke projecten:

• Het Hensen-project omvat 17 huurappartementen en revitaliseert een langdurig leegstaande locatie in het hart van het centrum, waarbij het karakteristieke pand in ere wordt hersteld.
  • Beresteijnstaete transformeert een kantoorgebouw in het centrum tot 20 duurzame, aanpasbare appartementen, zowel te huur als te koop.
  • Het project De Weijzen in Wildervank zal op de voormalige steenhandelslocatie 22 koopwoningen realiseren, geschikt voor starters, doorstromers en mensen op zoek naar levensloopbestendige woningen.

Dankzij de toekenning van de Startbouwimpuls kunnen deze projecten naar verwachting in het eerste kwartaal van 2024 van start gaan. Een geweldige stap voorwaarts voor de woningbouw in onze gemeente!”