In het najaar van 2023 wordt het voor inwoners van Veendam mogelijk om een subsidie tot € 10.000,- aan te vragen voor het verduurzamen en/of verbeteren van een koopwoning. Het geld is bedoeld voor woningen die niet in het versterkingsprogramma van Nationaal Coördinator Groningen (NCG) zitten, maar wel in het gebied staan waar de waardedalingsregeling geldt.

Het aanvragen kan stapsgewijs in november en december per postcode in de gemeente Veendam. Deze stapsgewijze openstelling van het SNN heeft te Voor mensen met een koopwoning in Sorghvliet wordt op donderdag 7 december 2023 een informatieavond georganiseerd. De gemeente Veendam en Jouwbespaarcoach.com vertellen over de subsidies die er zijn en wat u kunt doen om uw woning te verduurzamen. maken met het feit dat men de aanvragen beheersbaar wil verwerken. U hoeft zich echter ook niet te haasten want u hebt tot 31 december 2025 de tijd om een aanvraag in te dienen.

We kunnen ons bij GemeenteBelangen voorstellen dat u over deze subsidie-mogelijkheid vragen heeft en dat u het misschien lastig vindt om een aanvraag digitaal te plaatsen. Ook de gemeente Veendam biedt de mogelijkheid tot hulp bij het realiseren van een aanvraag. U kunt dan gratis gebruik maken van de Bespaarcoach via www.jouwbespaarcoach.com. De bespaarcoach is een initiatief van een aantal gemeenten in Oost-Groningen, waaronder Veendam. We denken dat u met het benaderen van de bespaarcoach voldoende voldoende zicht krijgt hoe u uw aanvraag op de goede wijze kunt gaan indienen.

Voor mensen met een koopwoning in Sorghvliet wordt op donderdag 7 december 2023 een informatieavond georganiseerd. De gemeente Veendam en Jouwbespaarcoach.com vertellen over de subsidies die er zijn en wat u kunt doen om uw woning te verduurzamen. Voor meer informatie over deze avond KLIK HIER.

Heeft u toch nog hulp nodig en blijven er de nodige vragen? GemeenteBelangen helpt u graag verder. U kunt altijd gebruik maken van ons mailadres om eventuele vragen aan ons te richten: info@gemeentebelangenveendam.nl

( We willen u met klem waarschuwen voor de vele advertenties met daarin de aanbieding om uw aanvraag te doen plaatsvinden. Deze aanbiedingen zijn niet gratis.)