(Politiek) Veendam is geconfronteerd met het vertrek van burgemeester Berry Link uit onze gemeente. Na 21 maanden heeft de heer Link zijn ontslag ingediend bij de commissaris van de Koning en is daarmee een eind gekomen aan zijn burgemeesterschap in Veendam per 1 juli 2023.

De directe samenwerking tussen onze raadsleden en de heer Link was tot op heden beperkt. Echter hebben wij de heer Link mogen ervaren als een kundige voorzitter van de gemeenteraad en hebben ook goede ervaringen in deze. Veendam zal de heer Link herinneren als de burgemeester die binnen het drugsbeleid zeer stevig handhavend heeft opgetreden en die, zo zegt hij zelf, graag bij de mensen thuis kwam wanneer er sprake was van een te vieren jubileum e.d.

Fractievoorzitter Robert de Jonge: “Na jarenlang een waarnemend burgemeester te hebben gehad zagen wij uit naar een kroonbenoemde burgemeester. Na aanstelling daarvan is het jammer om te moeten te constateren dat een burgemeester voortijdig vertrekt. Het vertrek is een persoonlijke overweging van de heer Link die wij uiteraard respecteren. Wij wensen de heer Link succes in zijn verdere loopbaan.’’