Op de raadsvergadering van 7 november jl. heeft onze Christel als fractievoorzitter van GemeenteBelangen en als raadslid formeel afscheid genomen van de gemeenteraad van Veendam. Het combineren van de uitoefening van haar reguliere baan, aspecten op het gebied van gezondheid en de druk van haar politieke rol in de gemeenteraad vielen Christel al geruime tijd zwaar. Het besluit om te stoppen is voor haar moeilijk, maar zoals Christel altijd in de afgelopen 12 jaren heeft laten zien, het dienstbaar zijn in de rol als raadslid gaat immer vanuit de ratio en vanuit de inhoud. Zelfs in haar afscheidsvergadering heeft de gemeenteraad mogen meemaken hoe sterk ze de “politieke wedstrijd” kan spelen. Onze fractie en alle andere leden van Gemeentebelangen zullen zeker moeten wennen aan het idee dat we haar altijd sterke en gefundeerde inbreng in zowel de fractie als de gemeenteraad gaan missen. Maar liefst twaalf jaren heeft Christel het raadslidmaatschap tot uitvoering gebracht en ze heeft in deze periode daarnaast ook diverse taken vervuld zoals o.a. in de werkgeverscommissie, de vertrouwenscommissie en het presidium.

Ons bestuur, onze fractie en alle andere leden bedanken haar zeer voor alle tijd en inzet die ze aan GemeenteBelangen Veendam heeft gegeven. We spreken de wens uit dat voor haar een toekomst zonder actieve politiek bijzonder mooi kan zijn.

Christel tijdens haar afsheidsspeech