Op 29 maart 2022 vond in Cultuurcentrum van Beresteyn afscheid genomen van de vertrekkende raadsleden van de Gemeenteraad van Veendam. Voor GemeenteBelangen betekende dit het afscheid van een tweetal zeer respectabele leden, namelijk de heren Bert Kraan en Nico Zweerts de Jong. Burgemeester Link sprak de beide prominente leden van onze partij op passende wijze toe en overhandigde hen de gebruikelijke afscheidscheidkado’s.

Bert Kraan is vanaf 2002 actief geweest binnen onze partij als raadslid en is een van de weinige Nederlanders die dit vijf keer met voorkeurstemmen heeft bewerkstelligd. Bert kan terugkijken op een hele fijne periode als raadslid en fractielid van onze partij, waarbij het uitermate vriendelijke karakter van Bert een grote rol heeft gespeeld.

Nico Zweerts de Jong heeft de eer om zich de grondlegger van GemeenteBelangen te mogen noemen. Hij stond ruim 40 jaar geleden aan de basis van wat Gemeentebelangen nu in feite is. De grootste partij in Veendam-Wildervank. In zijn afscheidswoord kon Nico het niet nalaten om nog even stil te staan bij het feit dat Veendam niet is opgegaan in een grotere gemeente samen met Pekela en Stadskanaal. Voor Nico, en met hem geheel GB, is een zelfstandig Veendam een grote uitgekomen wens. Met grote mate van symboliek eindigde Nico zijn toespraak op waardige wijze  met de overhandiging va zijn gele GB-stropdas aan Robert de Jonge, die een nieuwe termijn van vier jaar als raadslid mag gaan inkleuren.

GemeenteBelangen maakt voor deze beide afscheid nemende heren een diepe buiging en wil op deze wijze een grote dank uitspreken voor alle inzet die jullie aan de dag hebben gelegd voor onze partij.