Het jaar 2021 zal in onze herinneringen altijd blijven hangen als het jaar van de Corona. De mondkapjes, de anderhalf meter samenleving, de zelf-testen, de teststraat, de vaccins, het Outbreak Management Team, de boosterprik en absoluut……..de wil om gezond te blijven. De meeste Veendammers hebben gelukkig (nog) geen Corona-besmetting gehad, een relatief klein deel wel en we betreuren helaas het feit dat er ook Veendammers door toedoen van het virus zijn overleden.

Ook de plaatselijke politiek heeft door de genomen maatregelen een vreemd jaar achter de rug. Het was gedurende een groot deel van het jaar echt aanpassen. Vele bijeenkomsten moesten helaas digitaal plaatsvinden. Digitaal vergaderen kan, maar het blijft hoe dan ook lastiger in vergelijking met fysiek vergaderen. Ook u hebt wellicht moeten ervaren dat de contacten met de gemeente ietwat stroever verliepen vanwege de beperkingen en het zogenaamde “thuiswerken”. Gelukkig waren er in september nog de nodige verruimingen die de installatie van onze burgemeester de nodige kleur gaven.

Het is ook fijn om te vermelden dat de financiële positie van de gemeente Veendam er gezond uit ziet.  Een prima basis om op de ingeslagen weg van gedegen begrotingsbeleid door te gaan. We zien ook verwachtingsvol uit naar maart 2022 wanneer de gemeenteraadsverkiezingen plaats zullen vinden. Onze verkiezingscampagne zal binnenkort van start gaan en we hopen u op een creatieve manier hierin te ontmoeten. Het zal hoe dan ook een campagneperiode worden waarbij veel anders zal zijn dan voorheen.

Inmiddels hebt u in de pers reeds kennis kunnen nemen van de kieslijsten van diverse politieke partijen die in onze gemeente meedoen met de aanstaande verkiezingen. De lijst van GemeenteBelangen hebt u nog niet voorbij zien komen. Geheel volgens de traditie zullen we de kieslijst op de ALV van zaterdag 8 januari bekend gaan maken. Nog even geduld dus.

We willen een ieder een fijne decembermaand toewensen en vooral een gezond en voorspoedig 2022.