De gemeente Veendam nam op 10 september afscheid van Burgemeester Swierstra. In cultuurcentrum van Beresteyn nam de gemeenteraad afscheid van hem waarbij hij werd vergezeld door zijn partner, kinderen en kleinkinderen. In meerdere toespraken vielen mooie woorden de heer Swierstra ten deel. “Acht jaar plaatsvervangend Burgemeester is iets anders dan op de winkel passen.”

Vooral de herindeling in de provincie Groningen gaf de basis voor deze lange waarnemende periode. Met veel bestuurlijke kennis en kunde gaf hij op op heldere wijze inhoud aan het burgemeesterschap in ons mooie Veendam. “Veendam staat er goed voor” , aldus Sipke Swierstra. En daar kunnen we trots op zijn. De heer Swierstra gaat van zijn pensioen genieten en wij van GB wensen hem nog vele jaren in goede gezondheid.

Sinds 15 september hebben we een nieuwe kroonbenoemde burgemeester; de heer Barry Link.

De heer Link voldeed met glans aan de criteria zoals de vertrouwenscommissie, bestaande uit alle fractievoorzitters in onze gemeenteraad, deze had samengesteld. De heer Link heeft er oprecht zin in om hier in onze mooie gemeente aan de slag te gaan. Hoewel hij uit het Zuiden naar het Noorden is komen aanwaaien, hij ziet er naar uit om de Veendammers te ontmoeten en te ervaren. de fractie van GB is blij met de benoeming van de heer Link en ziet vol vertrouwen zijn ambities als “bruggenbouwer”en “verbinder” tot uiting komen. In zijn installatierede noemde hij o.a. de openbare orde en veiligheid als een speerpunt. Ook vind de heer Link integriteit bij  het besturen van groot belang.

We zien vol vertrouwen uit naar toekomst met Barry Link als burgemeester.  (op bijgaande foto’s: de heer Swierstra en de heer Link die de ambtsketen van Veendam krijgt omgehangen door zijn partner.)