Wat een meer dan verdiende eer viel ons gewaardeerd lid Bert Kraan ten deel toen hij vorige week “op afstand” door onze burgemeester werd geïnformeerd over zijn benoeming als: Lid in de Orde van Oranje Nassau. We weten allemaal dat een dergelijke eer je niet zo maar wordt toebedeeld; daar moet je wel iets voor doen…. Bert heeft zich heel veel jaren in onze gemeente Veendam ingezet voor de gemeenschap door middel van o.a. het uitoefenen van vele bestuursfuncties, maar ook als raadslid voor zijn partij Gemeente Belangen, als prominent voorvechter van de Stichting Kleinkunst Veendam met als uitvloeisel daarvan de in de regio meer dan bekende “koopavond-concerten” en als bijna professioneel orgeldraaier voor de Stichting Zwarte Dorus.

Bij Gemeente Belangen kennen we Bert als een betrokken fractielid die vaak met (wel of niet) uitvoerbare creatieve ideeën voor de dag komt om Veendam (liever nog Wildervank) nog mooier te maken dan het al is. En dat altijd met een innemende glimlach op zijn gezicht….Wat velen niet weten is dat Bert zijn 80e levensjaar al achter zich heeft gelaten en nog steeds met positieve energie in staat is veel kleur te geven aan de invulling van zijn leven. Wij van Gemeente Belangen vinden dat mooi.

Bert, we willen je ook langs deze weg graag van harte feliciteren.