Een lang gekoesterde wens van Gemeentebelangen is in vervulling gegaan. We hadden het in ons verkiezingsprogramma meegenomen maar nu is het dan zover. Bijgaand het persbericht van onze gemeente:

Persbericht

Veendam, 9 maart 2020

Gratis grof tuinafval brengen voor inwoners Veendam

Inwoners van de gemeente Veendam kunnen dit jaar gedurende twee weken gratis grof tuinafval brengen bij het afvalbrengstation aan de Meihuizenweg 25 (op het terrein van Sita) in Wildervank. Gratis grof tuinafval brengen kan van maandag 16 maart 2020 tot en met zaterdag 21 maart 2020 en in het najaar, van maandag 16 november tot en met zaterdag 21 november.

Gescheiden inzamelen

De gemeente Veendam wil bevorderen dat er zoveel mogelijk grof tuinafval wordt gescheiden. Zo wordt voorkomen dat grof tuinafval bij het restafval eindigt. Onder grof tuinafval vallen gemaaid gras, takken en snoeiafval. Zand, aarde, bielzen, schuttingen en tuinhekjes zijn geen grof tuinafval.

/// EINDE PERSBERICHT ///